reklama

Ja a Grape tenkrát poprvé

Text, ktorý práve čítate, je v poradí mojím druhým blogom na SME. Rovnako ako prvý (http://kabat.blog.sme.sk/c/368306/mesto-snov-seriously.html), aj tento bude súvisieť s Mestom Snov - Piešťanmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Povedal som si, že sa takto verejne vyjadrím len vtedy, keď budem mať na to nejaký podnet a tým podnetom bol tohtoročný Grape.

Hoci mám 28 rokov a žijem len 6 km od Piešťan, na Grape som bol premiérovo. Hlavným dôvodom, prečo som sa rozhodol prísť o toto "panenstvo" bolo približne 3696 známych a kamarátov, ktorí sa na Grape chystali. No a keď mi baby z Conectu (http://connect-network.com/sk/domov/), kde s naším start-upom sedíme, ponúkli možnosť free lístku za to, že odmoderujem jednu diskusiu, bolo rozhodnuté. Popravde, rozhodnuté už bolo dávno pred tým, keď mi kamaráti hovorili, že sa na to Grape hemží mladými ženskými a celkovo iným typom ľudí ako na Pohode, ten lístok bol "jenom třešnička na dorte".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teraz k veci! Na Grape sme dorazili približne o 13:15 a normálne som bol v nemom úžase z toho, koľko je tam ľudí. V živote sa mi nestalo to, aby som na fest prišiel krátko po jeho otvorení, takže preto ten šok. Nepodstatné veci vynechám, diskusia na tému "Umenie živiť sa umením" (https://www.facebook.com/events/428435327341991/) začala so 45-minútovým oneskorením. Podľa mňa to bola diskusia zaujímavá a inšpiratívna, ale keďže som bol zainteresovaný, neviem to objektívne zhodnotiť, na to sa treba spýtať všetkých 13 a pol divákov.

Keďže som mal o 18:00 tréning (futbal nadovšetko <3), na letisko som sa v vrátil v piatok až okolo 21:30. Ak si myslíte, že bude nasledovať recenzia na jednotlivé kapely, tak pokojne kliknite na krížik vpravo hore, lebo hudba bolo to posledné, pre čo som na Grape šiel. Krátko po 22:00 som odštartoval alkoholové harakiri pozostávajúce z páleného, vodky s džúsom, brandy, rumu s kolou a ešte tuším niečoho, ktoré vyvrcholilo pohrešujúcou sa peňaženkou. Túto skutkovú podstatu som zistil približne o 04:30, čo sa dialo dovtedy, ostane navždy zahalené rúškom tajomstva. Keď som zistil, že som bez identity (v peňaženke som mal, samozrejme, úplne všetko), venoval som jej hľadaniu asi 3 minúty a potom som môjmu podguráženému mozgu vsugeroval myšlienku, že ju asi má kamarátka. Na alkohole je krásne to, že nech je váš argument akokoľvek nelogický, zrazu vám príde ako perfektné a absolútne logické vysvetlenie. S týmto odôvodnením a čiastočne spokojným pocitom na duši som sa vybral domov. Ako? Taxíkom. Logická otázka pre nadpriemerne inteligentných - ako sa to dá bez peňazí? Odpoveď: sila vôle v kombinácii s alkoholom je silnejšia ako všetko ostatné a tak som pri vstupe narazil na dvoch kamarátov z Ostrova, ktorí ma prizvali na spoločnú cestu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhý deň som sa zobudil o 09:17, v ústach inferno, všetky moje pocity smerovali k eutanázii. Môjmu stavu rozhodne neprospelo zistenie, že dotyčná kamarátka moju peňaženku nemá. Long story short - peňaženka sa nakoniec našla v stratách a nálezoch. Samozrejme, peniaze v nej neboli a tak som si lístok, ktorý som mal pôvodne for free, zaplatil, keďže mi zmizlo niečo do 50 eur (okrem toho som tam mal asi 50 Kč a 40 bulharských centov a aj tie si ten kmín zobral!).

Do areálu som sa dostal v sobotu krátko po 13:30. V tom čase bolo príjemných 56 stupňov, takže za nápad dať si plavky si udeľujem bludišťáka a uznanlivo sa poklepkávam po pleci. Čas do 20:30 som využil debatami s kamarátkami na všakovaké témy a potom mi napadlo, že by bolo fajn ísť sa prvýkrát od raňajok najesť a osprchovať sa. No a vtedy to celé začalo. Prvé blesky, hromy a náznaky, že nie všetko dnes pôjde hladko. V čase, keď organizátori prerušili festival po prvý raz, som bol práve v sprche a užíval si vodu o teplote 8 stupňov. Nechcem sa hrať na Nostradamusa, ale už vtedy som tušil, že to celé vyvrcholí zrušením festu. Kto tam bol, vie, čo sa dialo, kto tam nebol, ten to (aspoň podľa FB komentárov) vie ešte lepšie. Aby som sa zbytočne nerozpisoval, čo sa mi už aj tak podarilo, rozhodnutie zrušiť zvyšok festivalu považujem za úplne opodstatnené a maximálne sa s ním stotožňujem. Samozrejme, chápem ľudí, ktorí sú nahnevaní, že nemali možnosť vidieť hudobníkov,na ktorých sa tak veľmi tešili, ale s tým už človek nič nespraví. Pre objektívnosť treba dodať, že ja som na Grape naozaj, ale fakt naozaj nešiel kvôli hudbe, takže skutočnosť, že som bol ukrátený o nejakého Netsky, či iných artistov, mi je celkom dosť u prdele.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz k samotnej organizácii - na Grape som bol premiérovo, neviem, aká bola organizácia minulý rok, viem však, že tento rok na ňu každý nadával. Za seba môžem povedať len toľko, že ja som nikde na nič nečakal, lebo pivo nepijem, pitnú vodu som zobral vždy z ruky najbližšieho stojaceho známeho, močiť som bol za dva dni len dvakrát (fakt nechápem, ako sa mi to podarilo) a ak by som mal ísť ešte raz na tie ultra zadrbané Toi Toi, asi by som utrpel psychickú traumu. Inak, dámy, obrovský rešpekt za to, že tam dokážete nielen vstúpiť, ale ešte sa aj nad to "umiestniť". Fakt klobúk dole,ja vlastniť frndu, tak si bleskem kupujem toto https://www.facebook.com/pages/%C4%8Curokap-redukce-umo%C5%BE%C5%88uj%C3%ADc%C3%AD-%C5%BEen%C3%A1m-d%C4%9Blat-pot%C5%99ebu-ve-stoje-jako-mu%C5%BE/225158344161462 a oščávam z tej pasie všetko rad radom. Rozhodne však súhlasím s tým, že tam bolo minimum odpadkových košov, lebo po tých som niekedy musel doslova pátrať. Určite by sa dalo súhlasiť aj s ďalšou kritikou na adresu organizátorov, ale keďže od istého veku fungujem štýlom "sústreď sa na pozitívne veci, nerieš negatívne", tak som odvtedy o dosť spokojnejší a vyrovnanejší človek. Verte mi, fakt to pomáha, ja som bol kedysi strašný negativista (bývalá by vám vedela povedať) ale už som trochu dosť zmenil myslenie a odporúčam to každému chronickému sťažovateľovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som však nadviazal na minulosť, tak udeľujem organizátorom pokarhanie za "riešenie" situácie počas dažďa, kedy nás vyhnali zo všetkých krytých prístreškov s tým, že máme ísť do auta alebo stanu. Feľmi dobre, Beáta, ale čo keď som tam nemal ani jedno, ani druhé? Mňa, našťastie, zachránili kámošky a ich stan, ale myslím, že nie som jediný, kto mal obdobný problém. Takže, milí organizátori, ak sa toto náhodou k vám dostane, skúste sa nad tým, prosím, zamyslieť.

Už len posledná myšlienka a ukončím tento traktát, ale ... som doslova fascinovaný tým, keď niekto . ako riešenie včerajšieho večera navrhne organizátorom, aby presunuli celý program na nedeľu. Akože seriously? Štýl a la prídem za MØ a poprosím ju, aby sa dostavila v nedeľu na hlavný stage hneď po tom, ako doje hovädzí vývar? A ak už je náhodou v tom čase v inej krajine, tak to dáme aspoň cez Skype, nie?

Dobre, dosť bolo mudrovania, teraz by sa konečne patrilo uviesť dôvod, prečo som tento blog písal. Veľmi jednoducho a stručne - Grejp bol grejt! Nevidel som ani jednu kapelu, oddrbal som do luftu 50 eur, zmokol som vo veľkom štýle, ale tá atmosféra ma úplne dostala! Na Pohode som bol štyrikrát, aj to z toho dôvodu, že som nikdy za lístok neplatil, ale za Grape si zaplatím rád vždy. Keď sa s odstupom času pozriem na tento festival, v mojej hlave nebude rezonovať zlá organizácia, ani zrušený program a ani nič negatívne, ale to, že som sa tam cítil naozaj dobre a rád si to o rok zopakujem. Pre všetkých negatívne naladených ľudí - rozumiem, že za peniaze, ktoré ste do toho vložili, chcete adekvátnu protihodnotu, asi máte právo byť nahnevaní, ale určite každý z vás zažil na Grape veľa príjemných momentov, tak sa skúste sústrediť na ne a keď o nejakú dobu budete rozmýšľať nad kúpou lístka, skúste si ich pripomenúť. Viac pozitívneho myslenia, menej vychytávania. Bol som rovnaký, ale už som z toho vyrástol :-).

Peace!

Pavol Kabát

Pavol Kabát

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som človek, ktorý chce verejne prezentovať svoj názor. Som človek, ktorý chce podnietiť ľudí, aby sa nad tým názorom aj zamysleli. Som človek, ktorý chce vyvolať konštruktívnu diskusiu. Nič viac, nič menej. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu